Page 3 - Navidenou-Arzhang No 23
P. 3

‫دورۀ ا ّول‪ ،‬سا ِل سوّم‪ ،‬شمارۀ ‪ ،32‬فروردین و اردیبهشت ‪1041‬‬  ‫ارژنگ دوماهنامۀ ادبی‪ ،‬هنری و اجتماعی نویدنو‬

                    ‫فهرست‬

‫نوروز ُخجسته باد‪ /‬پ‪.‬شهریاری ‪5..........................................................................................‬‬
‫سرسخن‪ /‬تحریریه ارژنگ ‪7.................................................................................................‬‬

‫مقالات ‪8.....................................................................................................................‬‬

‫مقولا ِت استِهتیک و دریافتِهنری انسان از جهان‪ /‬آ‪.‬زیس‪ -‬ک‪.‬م‪.‬پیوند‪9...........................................‬‬
‫طبیعتِ مقولاتِ استهتیک‪ /‬آ‪.‬زیس‪-‬ک‪.‬م‪.‬پیوند ‪02.......................................................................‬‬
‫هنر و علم ‪ -‬وجو ِد شباهت و اختلاف‪ /‬ا‪.‬طبری ‪05 .......................................................................‬‬
‫تقلیلِ شعر تا حدّ تغیی ِر دستو ِر زبان‪ /‬م‪ .‬فلکی ‪09........................................................................‬‬
‫آیا براهنی بهدقیقهای پنهان درشعر دستیافتهبود؟‪ /‬ا‪ .‬راستان ‪29 ..................................................‬‬
‫رئالیسمِ جادویی‪ /‬ع‪ .‬اردلان ‪31 ............................................................................................‬‬
‫جنگ‪ ،‬نشا ِن دنائتِ آدمی است!‪ /‬نفرین براین دنائت! ‪/‬ب‪ .‬مطلب زاده ‪38 ..........................................‬‬
‫پنج مشکل در بیا ِن حقیقت‪ /‬ب‪.‬برشت‪ -‬و‪.‬صمدی ‪39..................................................................‬‬
‫درختِ َسرو‪ ،‬نمادِ هویّ ِت ایرانی‪ /‬ب‪.‬حسن زاده ‪50 ......................................................................‬‬
‫حافظ در استرالیا ‪ /‬ع‪.‬جعفری (ساوی)‪55.................................................................................‬‬
‫احمد محمود زنده نماند که تصوی ِر خود را ببیند!‪ /‬ب‪.‬مقصودلو‪50.....................................................‬‬
‫نثر و تعریفاتِ آن‪ /‬م‪.‬رستگار فسایی ‪55 ..................................................................................‬‬
‫ساختارشکنی یا دیکانستراکشن‪ / Deconstruction‬ع‪.‬شیخ پورقاسمی نیا ‪83 ................................‬‬
‫بتهوون و سرود شادی‪ /‬ج‪ .‬فارل‪ -‬د‪ .‬جلیلی ‪88 ........................................................................‬‬
‫شادی!‪ /‬ف‪ .‬شیلر‪ -‬ک‪ .‬جمالی ‪90...........................................................................................‬‬

‫ادب ّیات‪95.................................................................................................................‬‬

‫هاروکی موراکامی ‪ /Haruki Murakami‬ارژنگ ‪95 ..................................................................‬‬
‫اوّل شَخ ِص ُمفرد‪ /‬ه‪.‬موراکامی‪-‬ع‪.‬ا‪.‬راشدان ‪99 ...........................................................................‬‬
‫ُمعجزۀ َشرا ِب ُخلار‪ /‬خاطرۀ واقعی ‪008 .....................................................................................‬‬
‫من و کلارا و پونی بالدی‪ /‬د‪.‬اینکیو‪ -‬ک‪ .‬امین آوه ‪021 .................................................................‬‬
‫روباه‪ ،‬بُز و چاه‪ /‬ا‪.‬حسینف –ک‪.‬امین آوه ‪023 ............................................................................‬‬
‫ماد ِر من مث ِل بقیۀ مادرها نیست!‪ /‬داستانک ‪024........................................................................‬‬
‫پاداش (داستانک)‪ /‬ن‪ .‬رئیسی ‪025.........................................................................................‬‬
‫نِسیان قاصدک‪ /‬ن‪.‬میر ‪027..................................................................................................‬‬
‫فهرست ‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8